תערוכות
אפקט הגל - מאייקון יפני לגלובלי
תערוכה חדשה
התערוכה "אפקט הגל - מאייקון יפני לגלובלי" נוגעת בשלושת האלמנטים המרכיבים את "הגל הגדול" -- גל, סירות, הר -- ואלה מיוצגים כאן ב-90 יצירות של אמנים יפנים וישראלים ומתורגמים לשפת התקופה שבה נוצרו. אלמנט הגל נבחן באמצעות יצירות שבהן הוא כוח טבע מסוגנן, קו גבול ערטילאי ומטפורה של בידוד חברתי וייצוג של חרדה קיומית, לאו דווקא חרדה הקשורה לאסונות טבע. אלמנט הסירות בין הגלים נקשר ביצירות מלחמה באמנות היפנית וביצירות העוסקות בהעפלה אישית ולאומית באמנות הישראלית. בתערוכה הר פוג'י מופיע ביצירות יפניות מסורתיות המדגישות נקודות מבט שונות עליו, לצד יצירות נוספות ישראליות המבטאות את המשיכה אל ההר. התערוכה נותנת מקום גם לאמנים צעירים המגיבים ליצירה באמצעים ויזואליים מגוונים ובאופן מתריס ושונה.
סוסיתא
עכשיו במוזיאון
תעשיית המכוניות הישראלית שזורה בסיפור חייה של מדינת ישראל מיום היווסדה.
הסיפור המרתק על הקמתה של תעשייה זו בחיפה מאפשר להציץ לחזון שביקש להפוך את ישראל לחלק ממועדון כלי הרכב העולמי. מפעלי המכוניות, ובעיקר מפעל "אוטוקרס" שהרכיב את מכונית הסוסיתא המוּכרת, הם פרק משמעותי בסיפורה של המדינה במשך שלושה עשורים.
החממה לאמנות מקום: גֵּבֵרֵא | רבקה בלאי
עכשיו במוזיאון
העבודות בתערוכה מתעדות דמויות גבריות המתמודדות במשך מספר עשורים עם רצון תמידי להסתגל למקום חדש. רבקה בחרה לתעד אותם מתוך הבנה כי הם בנו מקום שמאפשר להם לעסוק במה שהם טובים בו, מקום שהם יכולים בו לברוא משהו חדש ולקטוף את פירות הצלחתם.
דם - כסף - אוניות | הסכם השילומים עם גרמניה כמנוע צמיחה של צי הסוחר הישראלי
תערוכה חדשה
התצוגה החדשה כוללת דגמים של מספר אוניות שילומים של "צים", שנועדו לשימושים שונים: דגן, האונייה הראשונה שנתקבלה במסגרת ההסכם, שימשה למטען, וגם עמפעל שימשה למטרה זו. האוניות ישראל וציון נועדו לשימוש מעורב של נוסעים ומטען, ואילו ירושלים הייתה אוניית נוסעים. האונייה הר גלעד של חברת "אל־ים" שימשה להובלת מטען כללי וקירור. עוד מוצגים בתערוכה רגעים היסטוריים בסיפוריהן של האוניות, כפי שאלו תועדו ביומני החדשות, בתצלומים, בעלונים פרסומיים ועוד.
כלי זכוכית בעת העתיקה
הקומה ה-3 - זמן בכמוסה
כמוסת זמן זו כוללת כלי זכוכית עתיקים ומרהיבים מאוסף המוזיאון, ובהם מיכלי אחסון לבושם, קנקנים, כדים, קערות, תכשיטים, ועוד.
אנחנו על המפה! קרטוגרפיה - אמנות יצירת המפות
הקומה ה-3 - זמן בכמוסה
כמוסת זמן זו כוללת מוצגים נדירים ומרהיבים מאוסף הקרטוגרפיה של המוזיאון, ובהם: מפות שנוצרו באירופה במאות ה־18-15בעקבות התגליות הגדולות והבנת מבנה העולם, גלובוסים עתיקים, מפה נדירה לניווט חופי באמצעות קווי מצפן, מפות של ארץ ישראל, ועוד.
פיראטים - בין אמת לאגדה
תופעת הפיראטיוּת - השוד הימי - התפתחה מאז שהחל האדם לסחור באמצעות כלי שיט, והיא שגשגה בעיקר באזורים של שלטון רופף. הפיראטיות התקיימה כבר בעת העתיקה בים התיכון ובים סין והגיעה לשיאה במאה השבע־עשרה באוקיינוס האטלנטי, עם עליית הקולוניאליזם האירופי והתפתחות נתיבי הסחר עם "העולם החדש".
תל הדגים
הקומה ה-3 מסע בזמן
"תל שקמונה" על חוף הים של חיפה הוא קפסולת זמן מיוחדת במינה. התערוכה המוקדשת לתל, חושפת את הקהל לייחודו של האתר ולממצאי המחקר העדכניים לגביו. הממצאים מהתל פותחים חלון הצצה אל העבר הקדום של חיפה, שהייתה כבר בימי קדם מרכז של תעשייה ומסחר ימי.
דגים ודייגים | תרבות הדייג במוצגים מאוספי מוזיאוני חיפה
תערוכה חדשה
תערוכה זו מזמינה את הצופים להתבונן בסביבה של עיירות הדייגים, המתמזגות עם החוף והנוף הימי, ולבחון במבט חטוף את הרחובות הצרים של השווקים המלאים בסחורות של דגה טרייה. היא מאפשרת גם להכיר יצירות המתארות את עולמם של הדייגים העוסקים בנחת במלאכתם ולהתרשם מסירות הדיג שעוגנות במספנות או יוצאות אל הים הגדול. כמו כן, הצופים מוזמנים להתוודע לחוויות שונות של דיג - נינוח או נמרץ וסוער - ולהתמודד יחד עם הדייגים עם האתגרים שמזמן הטבע. לצד זאת, התערוכה מעניקה הזדמנות להכיר מגוון יצירות שמתמקדות בדגים על סוגיהם השונים. לבסוף, עם החזרה לחוף, אפשר לפגוש את הלקטים הימיים העסוקים במלאכתם ובדייגים המתמקדים בעיסוק הקפדני של תיקון הרשתות, באופן המאפשר התכנסות פנימית מדיטטיבית.
שיר אהבה לים
התצוגה מזמינה את המבקרים למרחב שכולו אהבה לים ומחברת אותם באופן בלתי־אמצעי עם הסיפור החדש של המוזיאון. היא כוללת תצוגה של ספינות בבקבוק ודגמי ספינות מרחבי העולם שיצרו ימאים כחלק מתרבות הפנאי הייחודית שהתפתחה על סיפון אוניות המפליגות למרחקים.