פרנסיס אליס

פרנסיס אליס

נולד בבלגיה, 1959, חי ויוצר במקסיקו סיטי

ב- 2002 עבר המוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (המוֹמה) שיפוץ גדול ופעילותו עברה זמנית לקווינס. פרנסיס אליס ניצל את העיתוי כדי לצלם תהלוכה עירונית, שצועדת ממנהטן לקווינס ומובילה יצירות מופת מאוסף המוזיאון, מלב עולם האמנות אל הפריפריה (היחסית) שלו. בראש התהלוכה מובל לאחר כבוד גלגל אופניים של מרסל דושאן, אחריו העלמות מאביניון (1907-1906) של פבלו פיקאסו, ואחריהם דמות נשית מוארכת של אלברטו ג'קומטי.

המוֹמה סרב להשאיל את העבודות המקוריות, כך שעל הבמות המוּרמוֹת נישאים העתקים. במקרה של גלגל אופניים זה לא ממש משנה: עוד העתק למהדורה שממילא אין לה מקור. על אפיריון מאולתר (כיסא על במה) יושבת אישה אפורת שיער, בעלת מראה של כוהנת גדולה (האמנית קיקי סמית), ותזמורת כלי נשיפה פרוּאנית מלווה את התהלוכה. האווירה היא של תהלוכה דתית עממית, כאשר יצירות אמנות מחליפות את האיקונות או שרידי הקודש. אין טבעי יותר מכך שבראש "התהלוכה המודרנית" (The Modern Procession), תהלוכת המודרנה, יצעד הרדי-מייד הראשון.