תערוכות
הנצח של הרגע, החלוף של הנצח
יצירתה של נוריקו יאנאגיסאווה
לפני עשר שנים פגשתי לראשונה ביצירותיה של האמנית נוריקו יאנאגיסאווה כאשר תכננו את תערוכתה הראשונה במוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית.
הדפסי הטריפטיך והאשירה־א
התערוכה מוקדשת לשני סוגים נדירים של ההדפס היפני: הטריפטיך והאשירה־א (Hashira-e; תמונות עמוד).
ארווין אולף: מטרות נעות
אוצרת: תמי כץ־פרימן אמן הצילום והווידיאו ההולנדי ארווין אולף פעיל כבר מסוף שנותה־80, אך בשנים האחרונות קנה לעצמו שם בשדה האמנות הבינלאומי - בעיקר בשל תצלומיו
ליאור ווטרמן: חשק ודמעות
אוצרת: טל יחס ביצירתו של ליאור ווטרמן קיים יסוד פרוע ויצרי המאתגר קודים של תקינוּת פוליטית ומוסכמות של מושגי יופי ו"טעם טוב". ברוב יצירותיו מופיע הגוף, על חלקיו
מיה בלוך: אנה ורוניקה
אוצרת: טל יחס ציוריה של מיה בלוך מתמקדים בתיאור של דמויות אנושיות - דיוקנאות קבוצתיים בסצנות מסביב לשולחן האוכל לצד דיוקנאות יחיד של נשים. שם התערוכה, "אנה
גלעד רטמן: שקיעה עמוקה
אוצרת: אילנה טננבאום תערוכתו של גלעד רטמן מתייחסת למושג הגרוטסק, שמשמעותו האטימולוגית נגזרת משמם של ציורי הקיר שנתגלו במאה ה־15 במרתפי הווילה של הקיסר הרומי
האם העולם הוא תערוכה של גרוטסקה?
אוצרת: אילנה טננבאוםתערוכתו של גלעד רטמן מתייחסת למושג הגרוטסק, שמשמעותו האטימולוגית נגזרת משמם של ציורי הקיר שנתגלו במאה ה־15 במרתפי הווילה של הקיסר הרומי נירון
הגזמה פראית
הגוף הגרוטסקי באמנות העכשווית
אוצרת: תמי כץ־פרימן התערוכה בוחנת את המושג "גרוטסק" כקטגוריה אסתטית המופיעה יותר ויותר באמנות שנוצרת בשנים האחרונות, כחלק ממגמה בארוקית ואקסצנטרית של ביטוי עצמי
גדולי המאה העשרים בהדפס היפני
עם פתיחת שערי יפן למערב במחצית השנייה של המאה ה־19, בימי רסטורציית מייג'י (1868 ,Meiji) החלה תקופה חדשה שאופיינה בתהליכי מודרניזציה ותיעוש, שחוללה תמורות רבות בפוליטיקה, בכלכלה ובתרבות.
כתבו לנו ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם האפשרי